''POLAR EXPRESS''- We are all abroad #eTw4climate
PROJE HAKKINDA
Kutup bölgeleri, özellikleri ve biyolojik çeşitlilikleri açısından benzersizdir. Bu özelliklere ek olarak, iklim değişikliğini incelediğimizde son derece önemlidirler. İklim değişikliğinin etkilerinin en hızlı şekilde hissedildiği kutup bölgeleridir ve bu, iklim değişikliğinin gezegenimizin diğer alanları üzerindeki etkisini azaltmak için nasıl hareket etmemiz gerektiğine dair ipuçları verir. Bu proje, öğrencileri iklim değişikliğinden kaynaklanan sorunları belirlemeye, bilime dayalı olarak bunları en aza indirmenin yollarını bulmaya ve bunların etkileri konusunda farkındalığı teşvik ederek merakı, yaratıcılığı ve eleştirel düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Önerilen etkinlikler, öğrenciler arasında işbirliğine dayalı çalışma geliştirmek için web 2.0 araçları kullanılarak kutup bölgeleri ile gezegenin geri kalanı arasında güçlü bir bağlantı ilkesine dayalı olarak geliştirilecektir. Son ürün bir e-kitap olacaktır.
Proje Sorumlusu Öğretmen: İngilizce Öğretmeni Pınar ESGİN
6C sınıfı öğrencilerinden Pelinsu KABUKÇU ,İklim Ela AL ,Münire KIZILKOCA;
7A sınıfı öğrencilerinden Fatma Ceylin Akköse, Derya ÖZALP ,Etem KABAYUKA, Ceren ÇOLAK projeye dahil olan öğrencilerimizdir.
İTALYA(KURUCU) PORTEKİZ(KURUCU) TÜRKİYE İSPANYA FİNLANDİYA FRANSA ülkeleri arasında yürütülmektedir.
HEDEFLER
a) merakı ve yaratıcılığı teşvik eden anlamlı bir öğrenme ortamı yaratmak;
b) problem çözmeye yönelik düşünme becerilerinin geliştirilmesine izin verir;
c) iklim değişikliğinden ve sonuçlarından kaynaklanan çevre sorunları konusunda farkındalık yaratmak;
d) veri projeksiyonu ve iletişim becerilerini geliştirmek;
e) web 2.0 araçlarının kullanımını teşvik etmek
f) projeyi gerçekleştirirken özerkliği ve sorumluluğu teşvik etmek.
BEKLENEN SONUÇLAR
Projede geliştirilen faaliyetler ile kutup bölgelerinin gezegen için önemi, kutup bölgelerinde neler olup bittiğine ilişkin farkındalığın artması, her katılımcı ülkede iklim değişikliği sorunlarının belirlenmesi ve farkındalığın artırılması beklenmektedir. popülasyonlar üzerindeki etkiler, Web 2.0 araçlarını kullanma eğitimi, araştırma ve bilgi seçme becerilerinin geliştirilmesi ve hem öğrenciler hem de öğretmenler için İngilizce iletişim becerilerinin geliştirilmesi. İzleme, önerilen etkinliklerin geliştirilmesi boyunca ve öğrenci web seminerlerinde son teknoloji ile gerçekleştirilecektir. Değerlendirme, öğrencilere yönelik bir ilk ve son anket, sonuçları değerlendirmek için öğretmenler arasındaki son toplantı kullanılarak gerçekleştirilecektir.